Puzsér a Facebookon

Friss topikok

  • jana-ina: De jól mondod! (2015.01.09. 16:27) Havas Henrik: a bulvárherceg képmutatása
  • majashurka: @peti134: Nagyon félreérted a videót, itt nem a homoszexualitások szidásáról van szó, hanem arról,... (2014.06.27. 21:54) Fuck tolerance!
  • Anita Márton (törölt): Szerintem nagy butaság, amit mondták. A pszichoterápia még csak nem is hasonlít a gyónásra és egyá... (2013.11.09. 23:47) Az új idők istene
  • TGabi: Puzsér nem buta ember, de sajna eléggé félművelt. Itt van pl. ez a bulvár elleni, folyamatos jajve... (2013.07.07. 23:15) Mi a bulvár?
  • Hassak: Emlékszem arra, hogy mikor gyerek voltam, volt egy álmom. Olimpiai bajnok/olimpiai résztvevő akart... (2013.06.12. 14:19) Nemzeti aranyláz

Az új idők istene

2012.03.23. 14:24 :: Puzsér

25 komment

Címkék: pszichológia

A bejegyzés trackback címe:

https://puzser.blog.hu/api/trackback/id/tr234333990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pelinkovac 2012.03.23. 09:14:32

Jó példa volt. De lehetne még hozni vagy ezer hasonlót. Hozok én is egyet: Egy Puzsér Róbert nevű megmondóember elmegy kritikusnak egy általa számtalanszor ócsárolt és lenézett műsorba egy kereskedelmi tévében. :)

Az új idők istene a pénz. Ki nem tudta ezt eddig?!

U.i.: Robi! Legalább adj ki egy közleményt, hogy azok akik eddig adtak a szavadra véletlenül se (továbbra se) kapcsolják be e tévét és ne kövessék a kereskedelmi csatornák műsorairól és az azokban szereplőkről szóló híreket.

azulejo (törölt) 2012.03.23. 11:06:18

urameg, szerinted ezt kozelmenybe ki kell adni? magadtol te nem tudod??

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.03.23. 17:29:25

Én meg tegnap feltaláltam a meleg vizet. Nagyon egyszerű, ráspollyal kell sokáig reszelni a hideg vizet és meleg lesz.

Bár nem biztos,hogy ezt eltudjátok olvasni a borzalmas kommentháttér miatt.

Runciter 2012.03.23. 17:59:44

ez mindenre igaz, nemcsak a terápiára: ha pénzért jutsz hozzá, jobban értékeled, igazolni akarod a kiadásod

szóval miért pont terápia?

a_tom 2012.03.23. 18:19:13

Akinek nem elég jó az "ingyen" SZTK pszichomókus, az gondoljon arra hogy milyen rohadt sokat levontak tőle TB járulék címén az évek során.
Egyébként meg ha fizetek a terápiáért, akkor az orvosnak az az érdeke hogy ne gyógyuljak meg és fizessek tovább :)

- SunDisc - 2012.03.23. 18:44:31

A globkrit szellemében az RTL műsorában szerepelni pénzért meg az elvek föladása, majd pénzzé konvertálása.

Tehát: az elvek eladhatók (lásd: "ennyi pénzért egy reklámban bevállalom, hogy korpás a hajam" c. örökzöld)

Hasonló primitív módon fabrikált analógia.

Chigavera · http://pezsma.blog.hu/ 2012.03.23. 18:51:26

Szvsz ez a párhuzam félrement. Ha gyónás mögött a fedezet az Istenben való hit, akkor a terápia mögött a fedezett nem a pénz, hanem a pszichológia tudományába vetett hit, máskülönben az illető nem terápiára menne, hanem még több pénzért venne egy unikornis szarvat a kínai piacon.

A pénz szerepe persze szintén pszichológiai, és sok köze van ahhoz, hogy motiváltabb lesz valaki az együttműködésben, ha pénzt rakott a projektbe. Ez egy létező mechanizmus.
Viszont a gyónás esetén a pógár Istenben való hite miatt(!) megy gyónni, míg a terápiára nem a pénzben való hite viszi el (itt a csúszás). Más dolog, hogyha fizetett érte, akkor jobban fog benne hinni. A pénz inkább kenőolaj és önmegerősítés.
Hogy mást ne mondjak: az egyház a búcsúcédulával szépen összekötötte a gyónás és a pénz szerepét, nem kiiktatva Istent sem, és a vásárlónál a pénz nem helyettesítette Istent (ez inkább az eladóval kapcsolatban állítható :)

SarahConnor 2012.03.23. 20:57:58

@Chigavera: Egyetértek, bár Robinak teljesen igaza van a pénzzel kapcsolatban, a párhuzam nem teljesen oké.

- SunDisc - 2012.03.23. 22:46:24

Igen, ez most gyenge eresztés volt tőle.
Sajnos érvelésben nem erős, cserébe véleményben igen :)

penelope garcia 2012.03.24. 00:30:22

@nemDoktor a_tom:

Hát olyat hol találsz? Ingyen SZTK pszichomókust.
Legfeljebb pszichiátert. Az meg nem a lelkeddel foglalkozik, hanem jól legyógyszerez, oszt mehetsz isten hírivel.

azulejo (törölt) 2012.03.24. 03:03:37

@penelope garcia: egyaltalan nincs igazad, van mindketto sztk-s alapon (csak ne pszichomokus elnevezesen keresd), es szemelyesen ismerek olyan jo pszichiatereket, akik elsokent a pszichoterapiara helyezik a hangsulyt, a gyogyszert csak vegszukseg eseten alkalmazzak.

mement 2012.03.24. 07:10:53

Biztos hogy egy ayahuasca trip kepsorai a legmegfelelobbek ehez a marketing zsirdisznohoz:)?

valerio 2012.03.24. 07:25:16

@mement: Ez olyan magyar termék, sovány, drága, és sok E-adalék van benne....

savrola 2012.03.24. 08:06:34

Puzsér arra is igényes lehetne, hogy az oldalán olyan betűszín és háttér kombináció legyen, ami olvasható is. Mindegy, többször úgysem jövök ide, ez is csak baleset volt. Hányingerem van ettől az embertől...

umaapuma 2012.03.24. 21:17:30

A példa hibás. Ugyanis állami alapon ambuláns felnőtt pszichoterápia nincs, hacsak nem egy bozótvágóval a kezedben slattyogsz be a SOTE-ra. Az OPNI-ban volt egyedül. A mai állami pszichiátria elismeri az elme betegségét, de csak a gyógyszeres kezelésre jut pénz és idő. Olyan ez, mintha tudnánk a cukorbetegség létezéséről, csak nem mérnénk, milyen dózis inzulinra van szükség annak kezelésére. Pont ezért nyugtatófüggő a fél ország.

puzséristák 2012.03.24. 22:17:04

@pelinkovac: A rendszer elleni lázadások azon válfaja, mely a kirekesztettség állapotában leledzik, olyan, mintha fasz nélkül mennél baszni.Tehát ha nincs szem előtt a produktum, akkor lehet bármilyen lényegi, a változtatás aktusa nem jöhet létre.
Puzsér Róbert A függetlenség napja című film alapján működik. Behatol az anyaűrhajóba, és robbant. És ez pontosan elég ahhoz, hogy a rendszer befogadóihoz eljusson az üzenete.

puzséristák 2012.03.25. 00:46:00

@mement: Az ezen témával kapcsolatos témád nem illik az itt megjelölt témához.

azulejo (törölt) 2012.03.25. 20:21:10

@umaapuma: de nem igaz, hogy nincs

Én_vezettem_? 2012.04.02. 20:00:09

20 komment ennyi? :)
amugy a pszihoterápia-gyónás párhuzam szerintem nagyon ott van, akkor is, ha nyilvánvalóan adja magát. A pszhioterápitá, mint annyi mindent a pszichológia tudományának dolgaiból, már évszázadokkal ezelőtt "feltalálták". A pénz valóban egy nagyon fontos különbség. Számos elem közös:
- személyesség és személytelenség egyszerre: négyszemközt, titokban megy a párbeszéd, ugynakkor egy erre felszentelet, kijelölt, kiképzett emberrel, azaz nem barátunkank, rokonunknak mondjuk el, hanem egy "hivatalos", kívülálló, aproblámt kivülről szemlélni tudó személynek
- titkosság: teljes titoktartás érvényes, még hivatalos személyeknek sem adható ki a gyónás/terápia tartalma (lásd: II János Pál pápa merénylője elmondta a pápának a merényleg részletetit, de azt a pápa nem adta tovább a hatóságoknak, és senkinek sem)
- kibeszélés, a pap/teraupata "aktívan" hallgat, meghallgat, a lényeg a terhet jelentő dolgok elmondása, a csak általunk tudott nyomasztó tehertől való megszabadulás, mindez "szabályozott" keretek között. Mindkét esetben vannak szabályok
- rendszeresség, progresszió nyomon követése, gyónáskor el kell mondani az előző gyónás óta történt-e "javulás", sikerült-e a fogadott dolgokat betartani
- a vezető személy nem ítélheti el a "klienst". Ez alapvető módon érvényes a gyónásra, de persze elvileg a pszhioterapaták is mostmár nem "beteg" kifejezést használnak, és nem próbálják megmondani a tutit. A pap csak közvetítő szerepet játszik. Ahogyan elvileg a teraupatat is, csak közvetít a "tudomány" és a "beteg" között. Mondjuk ez talán nem teljesül eléggé...
- mindkét "vezető" számára igen kimerítő, nagy terhet jelent a titkot, problémák megismerése, hosszú távon ez nagy teher...
Persze sok különbözőség is van. Ahogy az emberek "leszoktak" a gyónásról, az űrt az üzletiesebb pszichoterápia ipar töltötte be, mivel az emberek rájöttek, hogy szükségük van lelkük ápolására, bűnjeik, problémáik kibeszélésére.

komplikato 2012.04.03. 10:46:39

Én nem láttam "SZTK" alapú terapeutát, se pszichomókust ... a fizetős meg adott infók alapján olyan 200 rongyba fájnak havonta. :)
Ja a háttér tényleg zavaró, de ennél sokkal rosszabbakat láttam már. A videóhoz használt anyag meg miért nem passzol? Az is egy fajta terápia, maximum avultnak minősítheti valaki.

2012.04.03. 12:35:02

a gyónás és a terápia között kb. az a különbség, mint a "nagyi házi gyógymódjai" és a valódi orvos között. jelentős. :-)

szvsz nem azért hatékonyabb a fizetős, mert komolyabban veszik, hanem mert (elég evidens, de azért leírom) a fizetős színvonala pont annyival magasabb, mint az állami - mint mindenhol máshol ezen a világon.
különösen, ha hozzávesszük, hogy a TB terápiát nem is finanszíroz. (Az egyszeri öt perces gyógyszerfelírási alkalmat terápiának azért nem nevezném.)

amúgy szerintem aki beteg, az általában kellően motivált arra, hogy tegyen azért, hogy jobban legyen, minden különösebb hozzáadott (pénzbefektetési) motiváció nélkül is :-)

(és hozhatnám példának a nyelvtanulókat is, akik kifizetnek egy vagyont a nyelviskolának- aztán vagy épp azért tanulnak, mert van tét, vagy épp azért várják, hogy minden megcsináljon helyettük valaki más, mert ők már kifizették, csak nem gondolja komolyan senki, hogy ezek után még _tanulni_ is fognak!?)

Gyáli úr 2012.04.06. 18:53:07

"Népszerű gondolat, hogy a pszichoterápia a gyónás "mai megfelelője", vagy hasonló a funkciója, mint a gyónásnak, de ez nem igaz. Magam keresztény vagyok és pszichológus. A gyónás az egy szentség, az Istennel való praxis része, a bűnbánat és a transzparencia aktusa. A pap nem pusztán terapizál, hanem az Istennel való kapcsolatot segít megteremteni. A pszichoterápiának más a tárgya. Könnyű úgy látni a vallási praxist, így a gyónást is, mintha az az ember jólléte (wellness) érdekében lenne."

Ezt a video youtube oldalán találtam, itt: www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2RLf-D-WCgc

Anita Márton (törölt) 2013.11.09. 23:47:26

Szerintem nagy butaság, amit mondták. A pszichoterápia még csak nem is hasonlít a gyónásra és egyáltalán nem a pénz az, ami előre hatja. Ha igen, akkor az baj. Az azt jelenti, hogy az embernek fontosabb a pénze, mint a saját szellemi kiegyensúlyozottsága...
süti beállítások módosítása