Nemzeti aranyláz
2012.04.24. 11:27 :: Puzsér
55 komment · 1 trackback
Címkék: sport
A bejegyzés trackback címe:
https://puzser.blog.hu/api/trackback/id/tr404470363
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Puzsér Róbert 2012.04.27. 06:00:51
Vendégposzt. Szerző: Spadla z oblakov Puzsér Róbert úgy villant be a magyar áltehetségkutatás-showbusiness világába, mint egy meteor. Életét eddig elnyomott óvodásként élte, mindenről megvan a véleménye, az euthanáziától kezdve a sportembereken keresz...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2012.04.24. 13:44:10
Ebben a két percben benne volt a lényeg. Mindaz, ami valami oknál fogva tabutéma.
Én_vezettem_? 2012.04.24. 13:51:20
Egyetértek. Annyit tennék még hozzá, hogy az előző rezsim - minden bűne mellett- az olimpiai aranyak mellett - vagy éppen azok hatékony eléréséhez- egy erős tömegsport mozgalmat is működtetett, ami éppen a videóban most számonkért hétköznapi egészséget is magasabb szinten tartotta. A széles tömegbázisból (diák sport kör, diákolimpiádok, gyakorlatilag mindenki sportolt aki élt és mozgott) persze sokkal jobb minőségű a merítés is. Most az áltag gyerek és ember sportolását nem támogatják, nincs hol, nincs kivel, beszántották a grundokat, a focipályák nagy részét, bevásárlóközpont lett helyettük, stb...
Az erőforrások kizárólaga piramis tetejére, az olimpiai siker-sportoknak, koncentráltan az olimpikonoknak mennek (már amennyi), és ez hosszú távon bizony az aranyban is megmutatkozik. Nincs tömegbázis, akkor az áltagember is egészségtelen lesz, de az élsportolók sikere is elolvad...
Az erőforrások kizárólaga piramis tetejére, az olimpiai siker-sportoknak, koncentráltan az olimpikonoknak mennek (már amennyi), és ez hosszú távon bizony az aranyban is megmutatkozik. Nincs tömegbázis, akkor az áltagember is egészségtelen lesz, de az élsportolók sikere is elolvad...
hoseman 2012.04.24. 14:01:58
ennyi. jól mondod!
a_tom 2012.04.24. 14:35:43
Itt mindenki ért a sporthoz, ahogy a politikához és minden máshoz is. Csak nem csinálja.
De akkor legalább ismerje be, ne takarózzon másokkal, ne gondolja hogy ők, a versenysportolók, azok mi vagyunk, és mi sportolunk, mi győzünk, nekünk van aranyunk.
De ha már az átlagember hülye és béna, a piac meg diktál, akkor elvárom hogy legalább az írástudók ne adják a lovat alájuk, az állam az egészséges életet támogassa, ne a butítást. Biztos van értelme a versenysportnak, mint szórakoztató műfaj, ha én nem is szeretem nézni. Kezeljük ezen a helyen, kapjon ugyanannyi támogatást mint a többi szórakoztató ipar.
A tömegsport kapja meg helyette azt a figyelmet és az elosztás ne a piaci szabályok alapján történjen, hogy melyiknél mennyi a reklámlehetőség, közvetítési jogok eladása, aranyérmek, mennyi a szurkoló, azt hagyják meg a piacnak. Az én szememben minden sport egyenlő, annyit ér amennyien éppen akarják űzni.
De akkor legalább ismerje be, ne takarózzon másokkal, ne gondolja hogy ők, a versenysportolók, azok mi vagyunk, és mi sportolunk, mi győzünk, nekünk van aranyunk.
De ha már az átlagember hülye és béna, a piac meg diktál, akkor elvárom hogy legalább az írástudók ne adják a lovat alájuk, az állam az egészséges életet támogassa, ne a butítást. Biztos van értelme a versenysportnak, mint szórakoztató műfaj, ha én nem is szeretem nézni. Kezeljük ezen a helyen, kapjon ugyanannyi támogatást mint a többi szórakoztató ipar.
A tömegsport kapja meg helyette azt a figyelmet és az elosztás ne a piaci szabályok alapján történjen, hogy melyiknél mennyi a reklámlehetőség, közvetítési jogok eladása, aranyérmek, mennyi a szurkoló, azt hagyják meg a piacnak. Az én szememben minden sport egyenlő, annyit ér amennyien éppen akarják űzni.
Townsend 2012.04.24. 14:37:30
Sztem is túl van lihegve az élsport, az olimpia és köré gyártott ideológia.
mement 2012.04.24. 14:49:27
Abban igazad van hogy az elsport, es az olimpiai cim nalunk tul van pozicionalva, de azt gondolni hogy az elsport ugyanolyan kihivast jelent es ugyanolyan szellemi es fizikai szintet kovetel mint mondjuk a tanari szakma vagy a pekseg, az teljesen fals elkepzeles. Az elsportolok joresze olyan napi szigorral es rendszerben el, aminek egy atlag, nem sportolo civil nem tudna eleget tenni, azontul hogy 35-40 eves korara sok sportagnal teljesen kikopik az elmezonybol, es ha nem eleg okos akkor konnyeden a tarsadalom szelen talalja magat.
Azontul jarunk mi egy helyre vasarolni;), kicsit visszasan hangzik a szadbol az onpusztitas tuldemonizalasa, azontul hogy valoban millo felett van az alkeszek szama, de nem hiszem hogy neked kene errol predikalnod.
Azontul jarunk mi egy helyre vasarolni;), kicsit visszasan hangzik a szadbol az onpusztitas tuldemonizalasa, azontul hogy valoban millo felett van az alkeszek szama, de nem hiszem hogy neked kene errol predikalnod.
[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2012.04.24. 14:52:22
Róbert, maga tényleg kancsal egy kicsit?
para_noir 2012.04.24. 14:57:14
Az élsport támogatását úgy, ahogy van, megszüntetném. Rengeteg pénz megy el arra, hogy pár műveletlen (mert iskolába ugye nem járnak, csak edzeni, és a kamu diplomákkal se jöjjön senki), a testéből élő, valójában semmi hasznos dolgot nem művelő ember szórakozzon, futkározzon, labdát kergessen, vasdarabbal hadonásszon. Semmi értelme, a sporttámogatásnak csak és kizárólag a tömegsportot szabadna érintenie. Annak van értelme, ha gyerekeknek focipályát, uszodát, tornatermet építenek, annak nincs, hogy pár kiválasztott, belterjességben tobzódó senkiházi rendes munka helyett a hobbiját tekintse életcélnak, amit a köz vagyonából finanszíroznak neki. És ne jöjjön senki a nemzeti büszkeséggel, mert a sportból táplálkozó érzések mesterségesen gerjesztettek, senkinek nem lesz jobb az élete attól, ha egy számára ismeretlen ember gyorsan fut, vagy magasra ugrik. Magasra ugrani egyébként semmi ahhoz képest, mintha mondjuk valaki jól hegeszt, vagy szépen nyírja a füvet, utóbbiaknak viszont még a tevékenységet végző emberen túlmutató haszna is van. Önámítás, hazugság az egész sportba vetett hit, a sport a fizikai kondíció javítására, kikapcsolódásra szolgál, nem arra, hogy úrhatnám polgárok belterjes körének kiváltságos jussa legyen.
mement 2012.04.24. 15:03:56
@shitgun: Sportesemenyek nem keves penzt termelnek, ha masnem csak gondolj a vendeglatoszektorra.
Jol atgondolt sportpolitikaval az a penz kamatostul megterul attetelesen.
Nem kell mindenre szart okadni, ami szamodra elerhetetlennek tunik.
Jol atgondolt sportpolitikaval az a penz kamatostul megterul attetelesen.
Nem kell mindenre szart okadni, ami szamodra elerhetetlennek tunik.
para_noir 2012.04.24. 15:13:51
@mement: ja, bocsánat, akkor ne hívjuk sportnak, hanem legyen a neve showbusiness, és akkor rendben van. Mint ilyen pedig éljen meg szponzorációból, merchandise-ból, belépőjegyből stb. És ne állami pénzből. És nem elérhetetlen, hanem nem kívánom elérni. nehezen is értem meg, hogy kinek lehet hajtóerő, hogy tíz év munkával fél másodperccel gyorsabban fusson száz méteren, mint valaki 1987-ben. Ez számomra nevetséges, egészen gyermeki gondolkodás. A sport nekem szórakozás, nem munka. A munkám hasznosabb, mint a futás, vagy evezés.
grammatika36 2012.04.24. 15:21:23
Ez az, Robi! Csak döntögesd a tabukat!
Amúgy az élsport, mint minden, amit túlzásba visznek, egészségtelen, nagy egészségügyi kockázattal jár. Persze megfelelő ellenőrzés mellett biztosan meg lehet előzni a "mellékhatásokat". Az viszont vicc, hogy egy gyereket nem lehet elvinni úszni, hogy a gerincferdülését gyógyítsuk, mert bezárták a közeli uszodát pénzhiány miatt vagy nem is volt a közelben lehetőség erre. Sok iskolában pedig még tornaterem sincs...
Amúgy az élsport, mint minden, amit túlzásba visznek, egészségtelen, nagy egészségügyi kockázattal jár. Persze megfelelő ellenőrzés mellett biztosan meg lehet előzni a "mellékhatásokat". Az viszont vicc, hogy egy gyereket nem lehet elvinni úszni, hogy a gerincferdülését gyógyítsuk, mert bezárták a közeli uszodát pénzhiány miatt vagy nem is volt a közelben lehetőség erre. Sok iskolában pedig még tornaterem sincs...
[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2012.04.24. 15:22:23
"És nem elérhetetlen, hanem nem kívánom elérni."
Ez teljesen érthető, nem vagy eléggé motivált, hogy olimpikon legyél, amúgy semmi akadálya. Veszek neked egy láda sört, ha lefutod 10s-en belül a 100-at. Így már hajlandó vagy?
Ez teljesen érthető, nem vagy eléggé motivált, hogy olimpikon legyél, amúgy semmi akadálya. Veszek neked egy láda sört, ha lefutod 10s-en belül a 100-at. Így már hajlandó vagy?
para_noir 2012.04.24. 15:28:53
@[Lombroso]: Nem tudom lefutni annyi idő alatt, de az a lényeg, hogy szerintem semmi értelme lefutni annyi idő alatt. Én azt csodálom, hogy a sportolókat sokan istenítik, a teljesítményüket etalonnak tartják, holott egyszerű fizikai munkások, mint egy kőműves, asztalos, akik szintúgy a fizikumukból élnek. Sőt, egy képzett asztalos tanult szakember, míg egy focista, vagy futó, egyszerűen csak focizik és fut. A kőműves, asztalos produktív munkát végez, míg egy futó, vagy súlyemelő semmi hasznosat nem tesz, azon kívül, hogy elfoglalja magát olyasmivel, amit ő szívesen csinál. Mégsem egy kiváló kőműves az etalon, hanem emberek, akik futnak, ugranak, úsznak. Én lehet, hogy hülye vagyok, de nekem ez észvesztő. Miért lenne példaképem egy olyan ember, aki egész életében mást sem csinált, mint valamilyen sporttevékenységet űzött? Mit tud ő mutatni nekem? Milyen hasznot hozott bárkinek is önmagán kívül?
2012.04.24. 15:35:27
Sok mindenben egyetértek. De helyes-e az élsportolókat az átlagos tanárokhoz, vagy a pékekhez hasonlítani? A munkájukban kiemelkedő teljesítményt nyújtó tanárokkal, vagy pékekkel való összevetés már találóbb lenne.
Puzsér sportolókhoz való viszonyát megértem. Rá kell nézni, neki nem adatott meg az, hogy a lányok a testi adottságai miatt kedveljék. De ezért nem kéne az élsport nimbuszát támadnia.
Már korábban hallottam közszerepléseit, kritikáit rádióban. Okos, művelt ember. De tele van frusztrációval, ami minden megnyilvánulásából sugárzik. A kritikához kell ez is, de a mérték már nem mindegy.
Puzsér sportolókhoz való viszonyát megértem. Rá kell nézni, neki nem adatott meg az, hogy a lányok a testi adottságai miatt kedveljék. De ezért nem kéne az élsport nimbuszát támadnia.
Már korábban hallottam közszerepléseit, kritikáit rádióban. Okos, művelt ember. De tele van frusztrációval, ami minden megnyilvánulásából sugárzik. A kritikához kell ez is, de a mérték már nem mindegy.
a_tom 2012.04.24. 15:35:31
@mement:
A versenysportoló ugyanolyan szakma mint a tanár vagy a pék. Az hogy valaki világszínvonalú tanár vagy pék legyen ugyanúgy folyamatos képzést, kísérletezést, gyakorlást, óriási erőfeszítést igényel. Nyilván egy világelső sportolót ne egy középszar alkoholista ferdén falazó kőművessel hasonlítsunk össze.
Hogy elkopik 40 éves korára? Hát azért tegyünk már egymás mellé egy 40 éves sportolót meg egy 40 éves szénbányászt...
Bármelyik szakmában előfordulhat hogy változik a piac és már nincs rá kereslet. Akkor át kell képeznie magát az illetőnek (elméletben, mert gyakorlatban megszívta, itt idősebb pályakezdő nem kell senkinek). De a lényeg hogy ez más szakmában nem érdekel senkit, azt mondják ez természetes. A sportoló ráadásul előre tudja, fel tud készülni. Vannak akik tanulnak is a sport mellett, mint más munka mellett. Nem mondom hogy könnyű, vannak feltételei, de aki tud versenysportolni annak általában ezek adottak.
A versenysportoló ugyanolyan szakma mint a tanár vagy a pék. Az hogy valaki világszínvonalú tanár vagy pék legyen ugyanúgy folyamatos képzést, kísérletezést, gyakorlást, óriási erőfeszítést igényel. Nyilván egy világelső sportolót ne egy középszar alkoholista ferdén falazó kőművessel hasonlítsunk össze.
Hogy elkopik 40 éves korára? Hát azért tegyünk már egymás mellé egy 40 éves sportolót meg egy 40 éves szénbányászt...
Bármelyik szakmában előfordulhat hogy változik a piac és már nincs rá kereslet. Akkor át kell képeznie magát az illetőnek (elméletben, mert gyakorlatban megszívta, itt idősebb pályakezdő nem kell senkinek). De a lényeg hogy ez más szakmában nem érdekel senkit, azt mondják ez természetes. A sportoló ráadásul előre tudja, fel tud készülni. Vannak akik tanulnak is a sport mellett, mint más munka mellett. Nem mondom hogy könnyű, vannak feltételei, de aki tud versenysportolni annak általában ezek adottak.
SarahConnor 2012.04.24. 15:38:25
Na, ilyen videókat várok én tőled, Robi. Ez betalált. Minden szavad arany.
mement 2012.04.24. 15:40:08
@shitgun: Nem kivanok belemenni a gyermeki sertetsegedbol, es rossz fizikai allapotodbol fakado minositesi vitaba:) Felolem nevezheted felesleges emberek idiota kergetozesenek is, a kerdest az donti el hogy rengeteg penz van benne, tobb szektornak is jelentos tobblet forgalmat general, ide ertve az allamot is, es jot tesz a diplomaciai megitelesunknek is nemileg, fuggetlen attol van e ertelme vagy sem.
A problema az hogy a magyar sportamogatasi es finanszirozasi politika egy kibaszott petakot nem hoz vissza, csak viszi el a penzt es prostitualja a sportolokat es a sportagakat az aktualpolitikanak.
A problema az hogy a magyar sportamogatasi es finanszirozasi politika egy kibaszott petakot nem hoz vissza, csak viszi el a penzt es prostitualja a sportolokat es a sportagakat az aktualpolitikanak.
[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2012.04.24. 15:41:16
@shitgun: Nem egyszerűen focizik, hanem a világon az egyik legjobban. Nem egyszerűen fut, hanem a világon az egyik leggyorsabban. Ez a teljesítmény pedig abban különbözik egy egyszerű kőművesétől, hogy nem a nyolc óra munka/nyolc óra pihenés/nyolc óra szórakozás keretében űzi, feldobva teljesítményét reggel nyolckor egy tiplivel, hanem a tökéletességre törekvés jegyében folyamatos önfegyelemmel és lemondással sarkallja magát a csúcs felé.
A lényeg természetesen a tökéletességre való álhatatos törekvésben keresendő. Ugyanígy elismerjük azokat, és meghajlunk teljesítményük előtt, akik ennek az elszántságnak a jegyében alkotnak nagyot, csak éppen nem a sprt terén. Ez különbözteti meg a szobrászt a kínai fröccsöntőtől, ez különbözteti meg a körúti asztalost Antonio Stradivaritól és Polyák Imrét a Moszkva téri kőműves segédmunkástól.
A lényeg természetesen a tökéletességre való álhatatos törekvésben keresendő. Ugyanígy elismerjük azokat, és meghajlunk teljesítményük előtt, akik ennek az elszántságnak a jegyében alkotnak nagyot, csak éppen nem a sprt terén. Ez különbözteti meg a szobrászt a kínai fröccsöntőtől, ez különbözteti meg a körúti asztalost Antonio Stradivaritól és Polyák Imrét a Moszkva téri kőműves segédmunkástól.
mement 2012.04.24. 15:43:03
@a_tom: Jellegzetes depresszios kozep europai hozallas. Nem azert emelsz szot, mert a tanari tevekenyseg, a banyaszat, vagy egyszerubb de komoly igenybevetelt kovetelo szakmak mar regota nem kapjak meg azt a tarsadalmi es anyagi megbecsulest amit az aranyosnak ereznenk, hanem azt ekezed es probalod kissebiteni amelyik megkapja a jelenlegi korulmenyek kozott is:/
para_noir 2012.04.24. 15:48:39
@mement: elég sekélyes gondolkodásmódra vall, hogy rögtön sértettséget és gyenge fizikumot feltételezel. Mivel neten kommentelünk, bizonyítani úgyse tudom, nem is akarom, de tény, hogy sokat mozgok, és a kondim sem rossz. Nem vertek meg sportolók, nem szedte el a barátnőmet egy focista, nincs sértettség bennem, csak véleményem van, ami más, mint a többségé. Gondolhatsz amit akarsz, én szintúgy. Nem értek egyet az egész versenysport támogatásával, megítélésével, te meg igen. Na bumm.
para_noir 2012.04.24. 15:49:41
@[Lombroso]: ez már sokkal logikusabb érvelés, engem ugyan nem győz meg, de épkézláb gondolatmenet.
mement 2012.04.24. 15:52:25
@shitgun: nem tudom ennel egyertelmubben jelezni az ironizalast mint egy szmajlival a vegen.
Ironaia egyebkent otodik vagy hatodik osztalyos tananyag.
Ironaia egyebkent otodik vagy hatodik osztalyos tananyag.
[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2012.04.24. 15:52:38
@shitgun: Nem emlékszem egyetlen esetre sem, amikor bárkit is meg tudott volna bárki győzni egy netes vitában.:)
para_noir 2012.04.24. 15:52:46
@a_tom: "Hogy elkopik 40 éves korára? Hát azért tegyünk már egymás mellé egy 40 éves sportolót meg egy 40 éves szénbányászt..."
Tegyünk. Melyik tett többet a világért? Száz sportolót nem adnék egy szénbányászért. A szénbányász a 40 év alatt belehal abba, hogy a lakásodban áram meg 20 fok legyen. A sportoló mit tett? Itt van az, amit én másként gondolok.
Tegyünk. Melyik tett többet a világért? Száz sportolót nem adnék egy szénbányászért. A szénbányász a 40 év alatt belehal abba, hogy a lakásodban áram meg 20 fok legyen. A sportoló mit tett? Itt van az, amit én másként gondolok.
para_noir 2012.04.24. 15:54:46
@mement: ha neked ez irónia, akkor tanulmányozd a hatodikas anyagot, mert elmulasztottad annak idején.
para_noir 2012.04.24. 15:55:26
@[Lombroso]: és ez tény:)
grammatika36 2012.04.24. 15:56:05
Robi, azért jól megválaszoltál azoknak is, akik az előző blogbejegyzésedben kiakadtak és védték SP-t. Én nem vitatom fent említett sportolói múltját, sem sportdiplomáciai érdemeit, de nehogy már emiatt ne lehessen kritizálni a köztársasági elnöki teljesítményét! Vagy éppen az erkölcsi értékrendjét! Azért, mert valaki olimpiai érmet szerzett, még ne avassuk szentté! Ők is csak emberek, könyörgöm!
mement 2012.04.24. 15:57:22
@shitgun: `A sportoló mit tett? Itt van az, amit én másként gondolok.`
Hat lehet hogy tobb aruforgalm, penz, munkahely, megelhetes, ado es adobol finanszirozott kozvagyon letrejottehez teszi oda magat az arc aki futkarozik korbe korbe, mint a szenbanyasz aki ha ma nem banyaszmernok, akkor igazbol egy egzisztencialis zsakutca. Igazabol ez a kulonbseg. Ettol fuggetlenul mint feljebb irtam, tragikus ahogy ezeket a szakmakat anyagilag es tarsadalmilag elismerik.
Hat lehet hogy tobb aruforgalm, penz, munkahely, megelhetes, ado es adobol finanszirozott kozvagyon letrejottehez teszi oda magat az arc aki futkarozik korbe korbe, mint a szenbanyasz aki ha ma nem banyaszmernok, akkor igazbol egy egzisztencialis zsakutca. Igazabol ez a kulonbseg. Ettol fuggetlenul mint feljebb irtam, tragikus ahogy ezeket a szakmakat anyagilag es tarsadalmilag elismerik.
[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2012.04.24. 16:01:39
@grammatika36: Pont erről van szó! Teljesen fölösleges, hovatovább kontraproduktív a sportteljesítményét támadni. Az igazságtalan támadásokkal csak szánalmat és és szimpátiát ébresztünk iránta. Kicsit olyan ez, mint amikor már a tököm tele van a patásékkal, aztán bekapcsolom drágabolgárgyörgyöt, vagy az ATV-s alteregoját, és eszembe jut, hogy a szociknak miért is kell a kispadon maradniuk.
Az erklöcsi hullát nyugodtan lehet bántani, de csak azért, amiért erkölcsi hulla. Különben még fordítva sül el a fegyver.
Rend, és tudatos kommunikáció a lelke mindennek.:)
Az erklöcsi hullát nyugodtan lehet bántani, de csak azért, amiért erkölcsi hulla. Különben még fordítva sül el a fegyver.
Rend, és tudatos kommunikáció a lelke mindennek.:)
mement 2012.04.24. 16:02:54
@shitgun: talan akkor megsem olyan sekelyesen felszines a megitelesem, szinte biztosra vettem valami `add vissza a babaruham` tipusu elmes megjegyzessel riposztolsz
a_tom 2012.04.24. 16:03:32
@mement:
Ez nem depresszió kérdése, azért nem emeltem szót a tanárokért meg a többi szakmáért mert most a sport a téma. És a hely sem megfelelő, nyilván Puzsér nem fogja megemelni a tanárok fizetését, akkor se ha én kérem.
Az sem negatív hogy aki érdemtelenül kap támogatást attól el kell venni. Nyilván amit elvesznek, azt másnak meg odaadják. Ez nem rablás, hanem újraelosztás, a hibák korrigálása. Olyan pozitív hozzállás nem létezik hogy mindenki kapjon többet, és azt nem vesszük el sehonnan. Nemhogy közép európában, de még keletebbre sem.
Ez nem depresszió kérdése, azért nem emeltem szót a tanárokért meg a többi szakmáért mert most a sport a téma. És a hely sem megfelelő, nyilván Puzsér nem fogja megemelni a tanárok fizetését, akkor se ha én kérem.
Az sem negatív hogy aki érdemtelenül kap támogatást attól el kell venni. Nyilván amit elvesznek, azt másnak meg odaadják. Ez nem rablás, hanem újraelosztás, a hibák korrigálása. Olyan pozitív hozzállás nem létezik hogy mindenki kapjon többet, és azt nem vesszük el sehonnan. Nemhogy közép európában, de még keletebbre sem.
para_noir 2012.04.24. 16:06:34
@mement: Hát a sportolónál zsákutcább kevés van, elkezdi tizenéves kor körül, és harmincvalahányas korára egy roncs. A versenysport ugyanis a lehető legkevésbé egészséges dolog, nem is értem, hogy hívhatjuk sportnak, azt, amiben szétszakad az ember. Ez aztán távlat. Hogy a sportoló milyen munkahelyet meg áruforgalmat és adót generál, az nekem nem világos, ha a piaci alapú profi sportra gondolsz, az egész más. Nem sajnálok egy focistától egymillió Eurót havonta, megdolgozik érte, és piaci alapon kifizetésre kerül neki az összeg. Az ilyen sportoló befektetés, mert hozza a pénzt, azt a pénzt, amit az érdeklődők, rajongók önként fizetnek ki. Én az állami versenysporttámogatást (és ajnározást) fájlalom, mert abból lehetne közhasznú sportpálya, uszoda, teniszpálya, ahelyett, hogy versenysportolókba tömika pénzt. Állami pénzt. Még egyszer: a profi sport, a showbusiness, a piaci alapú sportszórakoztatás rendben van, az egy munka, amiért sok pénz jár.
Brukk 2012.04.24. 16:08:46
@shitgun: Ajánlom figyelmedbe, meg a puzsérok figyelmébe is, minden egyéb érv helyett.
Sportról, versenysportról, és sok minden másról.
Küldetés - Balczó András
www.youtube.com/watch?v=Z6oA8WvTD2A
Sportról, versenysportról, és sok minden másról.
Küldetés - Balczó András
www.youtube.com/watch?v=Z6oA8WvTD2A
mement 2012.04.24. 16:09:31
@a_tom: En azt gondolom hogy az teljesen egesszseges es normalis amikor felteszed magadnak a kerdest `ha nekem nem neki vagy tobbinek miert?`, de azt viszont mar nagyon is karosnak, amikor erre a valasz az, hogy vegyuk el a tobbiektol.
Ezt a logikat latom a te hozzaszolasodban, ez nem vezet sehove csak a feszultsegek atpozicionalasahoz.
Ezt a logikat latom a te hozzaszolasodban, ez nem vezet sehove csak a feszultsegek atpozicionalasahoz.
mement 2012.04.24. 16:16:33
@shitgun: `Az ilyen sportoló befektetés, mert hozza a pénzt, azt a pénzt, amit az érdeklődők, rajongók önként fizetnek ki.`
Most elmdonatad tok ugyanazt amit en. A jo sportamogatasi es finanszirozasi rendszer kamatostul megterul, amibol lehet kozhasznu sportpalya, meg uszoda meg faszom tudja mi. Az hogy a tomegsport ne legyen egy hatalmas koltsegvetesi hiany, ahoz kell az elsport es az elsport tamogatasa ami az utanpotlas nevelestol az elsportolok brandjenek, arculatanak kialakitasaig millio dolgot magaban foglal.
Most elmdonatad tok ugyanazt amit en. A jo sportamogatasi es finanszirozasi rendszer kamatostul megterul, amibol lehet kozhasznu sportpalya, meg uszoda meg faszom tudja mi. Az hogy a tomegsport ne legyen egy hatalmas koltsegvetesi hiany, ahoz kell az elsport es az elsport tamogatasa ami az utanpotlas nevelestol az elsportolok brandjenek, arculatanak kialakitasaig millio dolgot magaban foglal.
mement 2012.04.24. 16:20:18
Nevezzuk az elsportot teljesitmeny alapu parasztvakitasnak, de ha egyszer a balkan kibaszott kapujatol nyugatabbra iszonyat penzeket vagnak zsebre allami es maganuzleti szinten is, plusz a sikeres parasztvakitas kovetkezteben nagy mertekben emel a presztizsukon is, nem ertem mi ez az arcpironkodos moralizalas, hogy nekunk kell e vagy sem.
Sokorai_Atala 2012.04.24. 16:22:40
@shitgun: helló, annyiban egyetértek veled, hogy a tömegsportot (általad leírtak szerint: uszoda, pálya stb.) többet kellene támogatni, de hidd el a gyerekeknek kellenek a példaképek, s ha ezt egy sportolóban találják meg, az is rendben van, hiszen elkezd sportolni valamit és ha nem is lesz belőle élsportoló, azt az időt nem másra fordítja (rossz dolgokra), ha a szülei jól állnak az egészhez, tud tanulni mellette, kikapcsolódni stb.
Statisztikailig is kimuttaák, hogy azokban az országokban, ahol valamelyik sportágban kiugró eredmény született (pl nálunk vízilabda), adott sportágra gyerekek százai-ezrei tódultak. Máshol gondolom a focira, vagy az északiaknál hokira, kézilabdára stb.
Tehát, ha egy (100)gyerek csak 2-5 évet tölt el a sportban egy esetleges aranyérem miatt, szerintem jó befektetés, különösen úgy, hogy nagyon sok, "nagyon bajnok" sportoló, nem az állami támogatásból él, hanem igenis saját szponzorokból.
Statisztikailig is kimuttaák, hogy azokban az országokban, ahol valamelyik sportágban kiugró eredmény született (pl nálunk vízilabda), adott sportágra gyerekek százai-ezrei tódultak. Máshol gondolom a focira, vagy az északiaknál hokira, kézilabdára stb.
Tehát, ha egy (100)gyerek csak 2-5 évet tölt el a sportban egy esetleges aranyérem miatt, szerintem jó befektetés, különösen úgy, hogy nagyon sok, "nagyon bajnok" sportoló, nem az állami támogatásból él, hanem igenis saját szponzorokból.
a_tom 2012.04.24. 16:25:05
@mement:
Rosszul látod. A tömegsportnak úgy gondolom nagyobb értéke van mint a versenysportnak(erős, egészséges, boldog tömegek > néha valami reklám meg turisztikai bevétel megrendezett versenyek után + aranyérmek), ezért kell átcsoportosítani a támogatást oda. Nem csak ész nélkül elvenni attól akinek van. Nem értem miért nem látod a különbséget.
Rosszul látod. A tömegsportnak úgy gondolom nagyobb értéke van mint a versenysportnak(erős, egészséges, boldog tömegek > néha valami reklám meg turisztikai bevétel megrendezett versenyek után + aranyérmek), ezért kell átcsoportosítani a támogatást oda. Nem csak ész nélkül elvenni attól akinek van. Nem értem miért nem látod a különbséget.
[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2012.04.24. 16:29:12
@a_tom: A koncepció ott hibás, hogy a két jelenség nem létezik egymás nélkül. Sikeres élsport nincsen tömegsport nélkül, hiszen így nincs merítés, míg tömegsport nincs élsport nélkül, mert így nincs motivációs tényező, amely a fiatalokat a sporttal való megismerkedésre ösztönözné.
Ha azt látják, hogy egy sportban szarok vagyunk, akkor nem fognak oda menni, mivel nem látják a siker ígéretét. A motiváció pedig az egyik leglényegesebb ténező a sportban.
Ha azt látják, hogy egy sportban szarok vagyunk, akkor nem fognak oda menni, mivel nem látják a siker ígéretét. A motiváció pedig az egyik leglényegesebb ténező a sportban.
mement 2012.04.24. 16:33:30
@a_tom: A tomegsport rovid tavon sok penzt visz,(persze hoz is mint az oktatas, attetelese, eros egeszegese, muvelt arcokban, de nagyon hosszutavon, addig el kell jutni) nem tartja el magat foleg ha kozszolgaltataskent fogjuk fel (sztem ugy kene), tobbresztvevos finanszirozasi struktura kell, kell egy fogyasztoi, kell egy allami, es kell egy tulajdonosi reszvetel, a fogyasztoi az arakban fejezodik ki, a tulajdonosi az adott terulet, sport letesitmeny, osszes bevetele, mig az allam a hozzaferhetoseget garantalo tamogatassal jarul hozza, ami idealis esetben, hogy ne legyen egy kurva nagy fedezetlen hiany, peldaul a elsport es kore epulo termelo-ellato-kiszolgalo lanc sapolasabol fedezi.
`A tömegsportnak úgy gondolom nagyobb értéke van mint a versenysportnak`
Nincs igazabol nagyobb erteke egyiknek sem, kez a kezben jar a ket tortenet, a hasznuk a gazdasag es a tarsadalom mas mas teruletein jeletnkeznek, kiegeszitve egymast.
`A tömegsportnak úgy gondolom nagyobb értéke van mint a versenysportnak`
Nincs igazabol nagyobb erteke egyiknek sem, kez a kezben jar a ket tortenet, a hasznuk a gazdasag es a tarsadalom mas mas teruletein jeletnkeznek, kiegeszitve egymast.
a_tom 2012.04.24. 16:50:43
@[Lombroso]:
Létezik élsport tömegsport nélkül, mi vagyunk az élő példa.
És van tömegsport példaképek nélkül is, nem csak az érem motivál, nem minden sport verseny, de ha az is, az ember versenyezhet önmagával is, vagy vannak barátságos mérkőzések, tét nélkül. Ami a legfontosabb hogy az ember élvezze amit csinál, és legyenek eredményei(akár kicsik is).
Egyébként nincs olyan hogy szarok vagyunk egy sportban, azok egyéni teljesítmények. Ha én gyorsan futok akkor megnyerem a versenyt akkor is ha a többi magyar mellettem lassú. Jó, persze ott az edző is, de azért nem az a fő tényező, a díjat se ő kapja valamiért.
Létezik élsport tömegsport nélkül, mi vagyunk az élő példa.
És van tömegsport példaképek nélkül is, nem csak az érem motivál, nem minden sport verseny, de ha az is, az ember versenyezhet önmagával is, vagy vannak barátságos mérkőzések, tét nélkül. Ami a legfontosabb hogy az ember élvezze amit csinál, és legyenek eredményei(akár kicsik is).
Egyébként nincs olyan hogy szarok vagyunk egy sportban, azok egyéni teljesítmények. Ha én gyorsan futok akkor megnyerem a versenyt akkor is ha a többi magyar mellettem lassú. Jó, persze ott az edző is, de azért nem az a fő tényező, a díjat se ő kapja valamiért.
[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2012.04.24. 16:56:56
@a_tom: Állításaim nem kizárólagos igazságot tartalmaznak, hanem erős tendenciákra kívánok utalni. Így természetes, ha tudsz mutatni olyan embereket, akik nem Koplárovics miatt kezdtek focizni, ám ettől még nem cáfolják a tendencia létét. Olyan ez, mint amikor megemlíted - és most elnézést, hogy ide keverem ezt a rohadt unalmas témát -, hogy a cigányság körében nagyobb a bűnözés aránya, amit alátámaszt a börtönlakosság etnikai összetétele. Ezt nem cáfolja az, ha mindketten ismerünk rendes, dolgos cigányokat.
Brukk 2012.04.24. 17:03:13
Megint ugyanaz a bajom evvel is, mint a tegnapi video-bloggal, féligazságokat rak egymás mellé csúsztatásokkal.
Nem tudom milyen "triumfálásról" beszél, amikor 4 éve pont az ilyen kárörvendő puzsérok hangjától volt tele a sajtó, hogy a "helyünkre kerültünk", meg "ennyik vagyunk".
Nem tudom hogyan lehet "fétis tárgya" az olimpiai bajnok, amikor éppen az utóbbi időben osztogattak elég kemény éveket olimpiai bajnokoknak. Éppen farkas Péter büntető ítélete a bizonyíték arra, hogy "a helyükön kéne kezelni az olimpiai bajnoki címeket".
Megint előkerül a vívás-csapat kontra vizilabda-csapat összehasonlítása. Túl azon, hogy egyik körte, másik alma, éppen az ilyen pitiáner puzsérok szokták szajkózni, - ha már vizilabdánál tartunk - hogy csak azért vagyunk jók, mert "belterjes sport," "rajtunk kívül csak a balkánon űzik" stb.
Igen, vannak farkas péterek is, de ugyanúgy vannak Darnyi Tamások is, olyanok, akiktől az önképünk nem lesz "nettó hazugság".
Nem tudom milyen "triumfálásról" beszél, amikor 4 éve pont az ilyen kárörvendő puzsérok hangjától volt tele a sajtó, hogy a "helyünkre kerültünk", meg "ennyik vagyunk".
Nem tudom hogyan lehet "fétis tárgya" az olimpiai bajnok, amikor éppen az utóbbi időben osztogattak elég kemény éveket olimpiai bajnokoknak. Éppen farkas Péter büntető ítélete a bizonyíték arra, hogy "a helyükön kéne kezelni az olimpiai bajnoki címeket".
Megint előkerül a vívás-csapat kontra vizilabda-csapat összehasonlítása. Túl azon, hogy egyik körte, másik alma, éppen az ilyen pitiáner puzsérok szokták szajkózni, - ha már vizilabdánál tartunk - hogy csak azért vagyunk jók, mert "belterjes sport," "rajtunk kívül csak a balkánon űzik" stb.
Igen, vannak farkas péterek is, de ugyanúgy vannak Darnyi Tamások is, olyanok, akiktől az önképünk nem lesz "nettó hazugság".
a_tom 2012.04.24. 17:08:55
@[Lombroso]:
Akkor maradjunk annyiban hogy az ember természetes, vele született vágya a játék, a mozgás, a sport. Van akinél a sportágválasztást befolyásolja a szerelme, de nem hiszem hogy ez annyira fontos lenne.
Egyébként tudtommal a cigányság körében nem nagyobb a bűnözés mint a hasonló körülmények között élő más népcsoportnál. A börtönlakosság etnikai összetétele azt támasztja alá hogy abban a társadalmi helyzetben ahol a bűnözés magas(a mélyszegény, reménytelenül leszakadtak), ott több a cigány.
Akkor maradjunk annyiban hogy az ember természetes, vele született vágya a játék, a mozgás, a sport. Van akinél a sportágválasztást befolyásolja a szerelme, de nem hiszem hogy ez annyira fontos lenne.
Egyébként tudtommal a cigányság körében nem nagyobb a bűnözés mint a hasonló körülmények között élő más népcsoportnál. A börtönlakosság etnikai összetétele azt támasztja alá hogy abban a társadalmi helyzetben ahol a bűnözés magas(a mélyszegény, reménytelenül leszakadtak), ott több a cigány.
[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2012.04.24. 17:34:55
@a_tom: "nem hiszem hogy ez annyira fontos lenne."
Jól van, maradjunk ennyiben, hitkérdésekről nekem sincs sok kedvem vitatkozni.
"Egyébként tudtommal a cigányság körében nem nagyobb a bűnözés mint a hasonló körülmények között élő más népcsoportnál."
Ne egészítsd ki a tényállást, a mintát természetesen lakosságarányosan vettem.
Saját empirikus ismereteim alapján a börtönpopuláció közel fele cigány etnikumú, akikkel én beszéltem - ám itt a merítés már jóval kisebb, semmint hogy statisztikai következtetést lehessen levonni belőle - azok kivétel nélkül erőszakos bűncselekmény miatt ültek (na meg volt egy fémtolvaj fiatalkorú is javítóban, csak, hogy teljes legyen a kép). A többségi bűnözők inkább intellektuális bűnelkövetés, autólopás, vagy - fiatalkorúnál - rablás miatt ültek. A szerencsés persze az lenne, ha erről rendes statisztikák készülnének, de erre valamiért nincsen mód.
Ha tudnánk definiálni, hogy hányan élnek "hasonló körülmények között" Magyarországon (egyáltalán ez mit jelent? Létminimum alatt?), akkor további következtetéseket vonhatnánk le. Ha jól látom, akkor 2009-ben 3,3 millió ember élt létminimum alatt. A hazai összcigányság létszáma 0,8 millió fő. Bár ez csak nagyon elnagyolt és összecsapott számítgatás, de ezek alapján továbbra is az a meggyőződésem, hogy még az azonos szociális helyzeten lévők köréből kikerülő börtönpopuláció esetén is felülreprezentált a cigányság. Ebben az esetben viszont arra tudok csak gondolni, hogy ez összefüggésben lehet egyéb kulturális körülményekkel is.
Magyarán erős a gyanúm, hogy az eltérő kulturális háttér a többségétől részben eltérő normavilággal is együtt jár, amelyik például előnyben részesíti a temperamentumosabb vitarendezést, míg hátrányban a magántulajdon szentségét (bár elnézve kis hazánkat, ezt nagyjából mindenki hátrányban részesíti).
Bocsi, ha egy kicsit csapongó voltam, érdekes téma lenne ez, de sajna nincs időm jobban belemélyedni.
Jól van, maradjunk ennyiben, hitkérdésekről nekem sincs sok kedvem vitatkozni.
"Egyébként tudtommal a cigányság körében nem nagyobb a bűnözés mint a hasonló körülmények között élő más népcsoportnál."
Ne egészítsd ki a tényállást, a mintát természetesen lakosságarányosan vettem.
Saját empirikus ismereteim alapján a börtönpopuláció közel fele cigány etnikumú, akikkel én beszéltem - ám itt a merítés már jóval kisebb, semmint hogy statisztikai következtetést lehessen levonni belőle - azok kivétel nélkül erőszakos bűncselekmény miatt ültek (na meg volt egy fémtolvaj fiatalkorú is javítóban, csak, hogy teljes legyen a kép). A többségi bűnözők inkább intellektuális bűnelkövetés, autólopás, vagy - fiatalkorúnál - rablás miatt ültek. A szerencsés persze az lenne, ha erről rendes statisztikák készülnének, de erre valamiért nincsen mód.
Ha tudnánk definiálni, hogy hányan élnek "hasonló körülmények között" Magyarországon (egyáltalán ez mit jelent? Létminimum alatt?), akkor további következtetéseket vonhatnánk le. Ha jól látom, akkor 2009-ben 3,3 millió ember élt létminimum alatt. A hazai összcigányság létszáma 0,8 millió fő. Bár ez csak nagyon elnagyolt és összecsapott számítgatás, de ezek alapján továbbra is az a meggyőződésem, hogy még az azonos szociális helyzeten lévők köréből kikerülő börtönpopuláció esetén is felülreprezentált a cigányság. Ebben az esetben viszont arra tudok csak gondolni, hogy ez összefüggésben lehet egyéb kulturális körülményekkel is.
Magyarán erős a gyanúm, hogy az eltérő kulturális háttér a többségétől részben eltérő normavilággal is együtt jár, amelyik például előnyben részesíti a temperamentumosabb vitarendezést, míg hátrányban a magántulajdon szentségét (bár elnézve kis hazánkat, ezt nagyjából mindenki hátrányban részesíti).
Bocsi, ha egy kicsit csapongó voltam, érdekes téma lenne ez, de sajna nincs időm jobban belemélyedni.
Karnamantra 2012.04.24. 18:23:57
JEEEEEE :) I <3 Robi!
bungics (törölt) 2012.04.24. 21:07:37
Beszélhetnél azokról az olimpikonokról is, akik már a 10. aranyukért mennek, meg a 25. világbajnoki címüket szerzik. Elvéve a lehetőséget számtalan fiataltól, akik éppen olyan tehetségesek és esélyesek és éppen annyira az életüket tették fel egy sportágra. Na, én ezektől sem esek hasra, sőt, egyre inkább irritálnak. Lehet köpködni rám.
Rajna31 2012.04.24. 22:37:43
A sportolót tényleg nem érdemes túlmisztifikálni, nem legendás hősök ezek általában, azonban szerintem pont ennyi az igazság az egész posztban, a többi már csúsztatás.
Az, hogy a diktatúrák ráfekszenek a sportra, szerintem egyik előnyük, még ha ezt csak terelésnek alkalmazzák. A versenysporton keresztül folyamatosan küzdés fontosságát kapjuk meg a képernyőről, és más nem lényegtelen értékek is átjönnek. Mindemellett egy sport mélyebb ismerete komoly gondolkodásra is sarkallhat, mindegyikben van komoly taktika, ami az agyat is meg tudja tornáztatni. Sokkal jobb, mint egy-egy szappanopera.
Az érvelést csak akkor érezném korrektnek, ha ugyanezt mondanánk politikusokról, színészekről, egyéb közszereplőkről is. hiszen ők is csak dolgoznak, mint az egyszeri pék, és eddig ez igaz is. Azonban a sport talán a legszínvonalasabb színjáték, ráadásul valódi. Mindemellett elősegítheti az egészséges életmódot is, valamint közösségi élményt tud nyújtani, ami mindig jó. Lehet, hogy nincs közöm konkrétan egy kajakaranyhoz, de együtt örülök a szomszéddal, és már ezért megéri, még ha közben ki is zsigerelnek minket felülről. Azért közben lehet néha egy picit örömködni/szomorkodni is, továbbá jól összekovácsol egy társaságot adott esetben.
Azzal, hogy az olimpia sportágak létét felül kell vizsgálni, teljesen egyetértek. Sok nem odavaló arany kiosztásra kerül, és sok sportág kimarad, nevetséges például, hogy a golf és a rögbi csak most került a programba. De az olimpiai rajongás létét megkérdőjelezni szerintem marhaság.
Az, hogy a diktatúrák ráfekszenek a sportra, szerintem egyik előnyük, még ha ezt csak terelésnek alkalmazzák. A versenysporton keresztül folyamatosan küzdés fontosságát kapjuk meg a képernyőről, és más nem lényegtelen értékek is átjönnek. Mindemellett egy sport mélyebb ismerete komoly gondolkodásra is sarkallhat, mindegyikben van komoly taktika, ami az agyat is meg tudja tornáztatni. Sokkal jobb, mint egy-egy szappanopera.
Az érvelést csak akkor érezném korrektnek, ha ugyanezt mondanánk politikusokról, színészekről, egyéb közszereplőkről is. hiszen ők is csak dolgoznak, mint az egyszeri pék, és eddig ez igaz is. Azonban a sport talán a legszínvonalasabb színjáték, ráadásul valódi. Mindemellett elősegítheti az egészséges életmódot is, valamint közösségi élményt tud nyújtani, ami mindig jó. Lehet, hogy nincs közöm konkrétan egy kajakaranyhoz, de együtt örülök a szomszéddal, és már ezért megéri, még ha közben ki is zsigerelnek minket felülről. Azért közben lehet néha egy picit örömködni/szomorkodni is, továbbá jól összekovácsol egy társaságot adott esetben.
Azzal, hogy az olimpia sportágak létét felül kell vizsgálni, teljesen egyetértek. Sok nem odavaló arany kiosztásra kerül, és sok sportág kimarad, nevetséges például, hogy a golf és a rögbi csak most került a programba. De az olimpiai rajongás létét megkérdőjelezni szerintem marhaság.
Brukk 2012.04.25. 14:04:31
Az a "nettó hazugság", amikor a Csillag Születikben az RTL-Klubon valaki jól-rosszul elénekli a csörpi-csörpi-csip-csipet, akkor hétről-hétre a szemébe hazudják a puzsérok, hogy Te vagy a megasztár.=
nulla teljesítménnyel sztárt csinálni valakiből, ez a szín tiszta "nettó hazugság".
Valódi, ténylegesen mérhető emberi teljesítményeket kisebbíteni, meg demagóg módon ezeket szembe állítani más hétköznapi és szintén valódi, emberi teljesítményekkel, hát ez nem szép dolog.
nulla teljesítménnyel sztárt csinálni valakiből, ez a szín tiszta "nettó hazugság".
Valódi, ténylegesen mérhető emberi teljesítményeket kisebbíteni, meg demagóg módon ezeket szembe állítani más hétköznapi és szintén valódi, emberi teljesítményekkel, hát ez nem szép dolog.
LaMonteOld 2012.04.27. 15:18:05
Brukk, lassíts le, Puzsér nem a tipikus libsid akit te bele szeretnél látni.
Láttál már olyat hogy valakinek odahazudta hogy ő a megasztár? Vagy hogy ő lenne az aki nulla teljesítményből sztárt csináltat valakiből? Akkor mondj ilyet ha tudsz rá mutatni konkrét példát mert én kíváncsi vagyok ki lenne az.
Tény hogy nem veszi ki jól magát hogy épp a Schmittpaliról ír dehát Puzsérnak sosem volt tehetsége a politika.
Láttál már olyat hogy valakinek odahazudta hogy ő a megasztár? Vagy hogy ő lenne az aki nulla teljesítményből sztárt csináltat valakiből? Akkor mondj ilyet ha tudsz rá mutatni konkrét példát mert én kíváncsi vagyok ki lenne az.
Tény hogy nem veszi ki jól magát hogy épp a Schmittpaliról ír dehát Puzsérnak sosem volt tehetsége a politika.
Brukk 2012.04.27. 21:04:56
@LaMonteOld:Ok. Persze, csak továbbra is két példa:
1.) Nekem Igaly Diana előtt fingom sem volt, mi a faszom az a NŐI SZKÍT /magyarra lefordítva valami agyaggalamb-lövészet?.../. De amikor 2004-ben bejött az élő, én UGYANÚGY szorítottam neki is, mint minden más magyar olimpikonért. És amikor megnyerte, nem azt kezdtem el méricskélni, hogy melyik nagyobb győzelem, mert meggyőződésem, hogy egyik sem nagyobb olimpiai siker a másiknál!
2.)Más, friss hír: Londonban olimpiai bajnokokról nevezték át az olimpia idejére (?) a metrómegállókat. Állítólag 13/!/ magyar olimpiai bajnok is ilyen formán teret kapott. - az én véleményem szerint nagyon is JOGOSAN, sőt engem BÜSZKESÉGGEL tölt el.
De akkor a londoniaknak is álfétis tárgya egy olimpiai bajnok, meg hamis önájtató mázat körítenek köré? Hát nem tudom.
1.) Nekem Igaly Diana előtt fingom sem volt, mi a faszom az a NŐI SZKÍT /magyarra lefordítva valami agyaggalamb-lövészet?.../. De amikor 2004-ben bejött az élő, én UGYANÚGY szorítottam neki is, mint minden más magyar olimpikonért. És amikor megnyerte, nem azt kezdtem el méricskélni, hogy melyik nagyobb győzelem, mert meggyőződésem, hogy egyik sem nagyobb olimpiai siker a másiknál!
2.)Más, friss hír: Londonban olimpiai bajnokokról nevezték át az olimpia idejére (?) a metrómegállókat. Állítólag 13/!/ magyar olimpiai bajnok is ilyen formán teret kapott. - az én véleményem szerint nagyon is JOGOSAN, sőt engem BÜSZKESÉGGEL tölt el.
De akkor a londoniaknak is álfétis tárgya egy olimpiai bajnok, meg hamis önájtató mázat körítenek köré? Hát nem tudom.
LaMonteOld 2012.04.27. 23:08:18
@Brukk: Ezekben a dolgokban teljesen igazat adok. Bizonyos értelemben annyira fölösleges sportteljesítményeket összehasonlítani mint mondjuk hangszeres játékokat. Egy jó klarinétos semmivel sem értéktelenebb mint egy jó hegedűs. Mondjuk ettől még lehet különbség egy jó szólista és egy jó zenekari játékos között. Aztán zenekari játékosok között is van különbség mondjuk egy szimfonikus zenekar vonósszekciójának sokadik brácsása meg egy kamarazenekar egyetlen szál gordonkása között.
Gondolom valahol a legutóbbira gondolhatott a Puzsér. Mondjuk ilyen apróságokba meg belemenni a részéről szvsz fölösleges szőrszálhasogatás volt. Alapmegközelítését bírom az arcnak de néha szerencsétlenül messzire megy velük.
Gondolom valahol a legutóbbira gondolhatott a Puzsér. Mondjuk ilyen apróságokba meg belemenni a részéről szvsz fölösleges szőrszálhasogatás volt. Alapmegközelítését bírom az arcnak de néha szerencsétlenül messzire megy velük.
Római kömény 2012.05.05. 17:33:32
Hazudsz Puzsér.
Nem gyúrtak rá tudatosan azokra a sportágakra, ahol gyenge volt a konkurencia.
A kelet-európai országok atlétikában, labdarúgásban, kosárlabdában, jégkorongban, kézilabdában, röplabdában - a LÁTVÁNYSPORTÁGAKBAN - is kiemelkedően teljesítettek 1990 előtt.
Ráadásul a tömegsport is jóval nagyobb támogatást kapott, mint ma.
Az a rendszer az árulásig tartó időszakban (1953?, 1968? 1980-81?, 1989?) modernizálta az országot minden téren, az ilyen álbaloldali megmondóemberek pedig csak a mostani rendszert konzerválják a differenciálatlan, ostoba kritikájukkal a szocialista kísérlet felé. Menj be a burzsoázia lakájának jó pénzért a tévébe, aztán hadd borzongjon a sok nyárspolgár a buta műsor keménykedő kritikusán.
Szánalmas vagy.
Nem gyúrtak rá tudatosan azokra a sportágakra, ahol gyenge volt a konkurencia.
A kelet-európai országok atlétikában, labdarúgásban, kosárlabdában, jégkorongban, kézilabdában, röplabdában - a LÁTVÁNYSPORTÁGAKBAN - is kiemelkedően teljesítettek 1990 előtt.
Ráadásul a tömegsport is jóval nagyobb támogatást kapott, mint ma.
Az a rendszer az árulásig tartó időszakban (1953?, 1968? 1980-81?, 1989?) modernizálta az országot minden téren, az ilyen álbaloldali megmondóemberek pedig csak a mostani rendszert konzerválják a differenciálatlan, ostoba kritikájukkal a szocialista kísérlet felé. Menj be a burzsoázia lakájának jó pénzért a tévébe, aztán hadd borzongjon a sok nyárspolgár a buta műsor keménykedő kritikusán.
Szánalmas vagy.
Harsanyi 2012.05.06. 17:27:59
Nem mondok újat azzal, hogy az élsport nem egészséges és ha valaki eldönti, hogy befejezi csak fokozatosan szabad.
A népegészségről annyit, hogy a statisztikánk nagyon rossz. Viszont nem hiszem, hogy az segíteni fog, ha a már megbetegedett embereket csak azért mert nem jók az eredményei (pl. cukorbetegségnél) plusz adóval sújtsanak.
A népegészségről annyit, hogy a statisztikánk nagyon rossz. Viszont nem hiszem, hogy az segíteni fog, ha a már megbetegedett embereket csak azért mert nem jók az eredményei (pl. cukorbetegségnél) plusz adóval sújtsanak.
Hassak 2013.06.12. 14:19:13
Emlékszem arra, hogy mikor gyerek voltam, volt egy álmom. Olimpiai bajnok/olimpiai résztvevő akartam lenni. És mindezt tettem volna azért, hogy elkendőzzem a társadalmi problémákat. Feltett célom volt, hogy olyan élsportoló leszek, aki eltereli a közemberek figyelmét az ország problémáiról, azokról a társadalmi gondokról, amik ismertek voltak akkor, és most is.
Igen! Büszkén vállalom! Sebtapasz akartam lenni kicsi országunk sebeire.
NE MÁÁÁÁ!
Persze a politika befolyása érthető. Értem én mit akarsz ezzel mondani, de elfelejted a humán tényezőt.
Igen! Büszkén vállalom! Sebtapasz akartam lenni kicsi országunk sebeire.
NE MÁÁÁÁ!
Persze a politika befolyása érthető. Értem én mit akarsz ezzel mondani, de elfelejted a humán tényezőt.